For art the K1 and K2 kids made mini self portraits.
They’re planning on using them to decorate end of the year fair well cards.
Their pictures truly captured their individual personalities.
Jonathan
さあ、春にはイースターバニーが遊びに来て原っぱに卵を何個も隠します。その卵を集めるためのバスケットを作りましょう。
茶色い紙袋を使ってバスケット作りに励みましょう!紙袋を斜めに切ったあと、オレンジの画用紙で作ったものは、クチバシです🐣鳥のクチバシが完成し、あっというまに華やかな鳥のバスケットが完成しました!
卵もたくさんつくり、デザインしましょう🥚
ガールズチームは、女の子らしくたくさんのリボンをつくり、バスケットを可愛く華やかにしました🎀✨
バスケットは今週木曜日に開催するアクティビティで使います!お楽しみに🥚✨
—Misa
This year’s graduates celebrated by visiting a Science & History Museum to have fun and learn even more about extinct animals and dinosaurs.
We got to explore and see many amazing skeletons and fossils of dinosaurs, like a Triceratops & T-Rex!
But we also saw giant marine animals, like ancient sea turtles. They were amazing!
-Jeremy
自分たちのグループの作品だけではなく、他のグループのムービーも鑑賞しました😃
誰がどのキャラクターを担当したのか、
分かったかな?
セリフを覚えている子もいました😃
セリフは、落ちついて、話していて、レコーディングは、スムーズに進みました。
みんな、上手に出来ていました😃✨
Mayuka
]]>The PIP kids got ready for spring by putting together their own flower crafts.
They all chose different colors to match their own taste. Some even added butterflies and bees for some extra flare.
Jonathan
]]>普段黒板に使うチョークをひとり1つ手に取り、自由に好きな作品を描いていきます。
ここで大切なのはチョークの使い方のコツを掴むことです。手で擦って影をつくり奥行きをだしてまるで3Dのような作品にも挑戦してみました🎨✨
生徒はそれぞれ今までとは違う種類のアートに取り掛かり、嬉しそうな表情がたくさん見れました。
何度も消して新しい絵が描けるのでみんな必死に新しい作品を考えて描いています✨
作品がたくさん出来上がりました🌸
—Misa
This weekend is St. Patrick’s day, a traditional Irish holiday celebrated in many western countries like the UK & America.
One of the magical beings associated with Ireland and St. Patrick’s Day is the Leprechaun.
Tiny people with orange beards and green clothes that, according to legends, live in Ireland and often guard a pot of gold at the end of a rainbow.🌈
Today our students made a “Leprechaun Trap”, by disguising a box with grass and putting fake gold coins inside, with a stick that would fall and trap any leprechauns that might try to take the gold.
Unfortunately, we did not catch any Leprechauns, but we did find many lucky four-leaf clovers!! 🍀
-Jeremy 🍀
4月1日に向けて、楽しいいたずらを考えます。
いたずらは、やり過ぎはいけません。やり過ぎ ないたずらは、どんなものなのか?ビデオを、見てワークシートをやりました。
ボキャブラリー nice,mean
怖い雪だるまが、急に動きだしたら、怖いですか?子どもは、「怖い!」と言っていました。
カンガルーの中に人が入っているいたずらは、
やり過ぎと言っていました。人の物を取ったり
するのは、駄目ですね。
車のいたずらは、おかしくて笑ってしまいました😀
いたずらは、楽しいのがよいですね😀
Mayuka
]]>卒園式までもう少しになりました🌸
今週から
卒園生、在園生と合同で
卒園式練習が始まりました😊
思い出の詰まったスライドショーと
一緒に歌う歌の練習をしたり
在園生が卒園生に送る
歌のパフォーマンスを見せ合ったり。
スピーチ、証書の受取、
そして記念撮影の決めポーズまで
バッチリ練習をしました😂💕
本番は来週の金曜日!
最後の最後まで元気に
登園してきてくださいね🎈🌈
Minori
]]>
The PIP kids got festive while making leprechaun masks for their Art project today.
Everyone followed the instructions carefully and they were all happy with how they turned out.
Everyone is feeling lucky and ready to collect their pots of gold!
Jonathan
]]>
Today K3 class had their graduation trip to go see dinosaur fossils postponed due to bad weather this morning. So instead, we decided to dig up our own in class!
Using small “Excavation kits”, which included rubber dinosaur fossils encased in sand and rock, students used small tools that were provided to chip and brush away until they found the dinosaur bones hiding inside.
Just dig a bit more! We can see the dinosaur!
-Jeremy
今日は、「声優」に挑戦します。声優は、アニメや映画の吹き替えには欠かせない存在です。有名な映画やアニメを使って声優を体験してみます。
ビデオを見て、声優の声を注意深く聴きました。
ボキャブラリーは、Voice actor,recording,
mouth flap,post recordingです。
ジャイアンは、知っている!とみんな楽しそう
に、話していました😀
色々なキャラクターから、どのキャラクターを
やりたいか?先生が聞いています。みんなが好きなキャラクターが出てきて、やりたい❗と手を挙げています。
みんなでどのキャラクターをやりたいか?
相談しています。
来週が楽しみですね⭐
Mayuka
The PIP kids drew rainbows for today’s art project.
For the end of their rainbows they added a pot of gold for good luck.
Jonathan
まずは、ビデオで名刺交換の仕方を学びます。そのあとは、将来自分がなりたいイメージをします。
僕はサッカー選手になりたい!わたしはファッションデザイナーやアーティストになりたい!
様々な意見が飛び交いました!
大人になった自分をイメージして、名前の横に将来の自分像を描く生徒も目立ちました🧑🎓✨
余った時間で、ペアになって名刺交換の練習をしました!大人への成長の第一歩ですね✨
—Misa
This weekend, families across Japan will celebrate Girls Day, which is celebrated by putting traditional dolls at the entrance of the house.
At English Pocket, we celebrated by looking carefully at the dolls up close and doing our best to draw all the details we could see, using a pencil.✏️
The students did such an amazing job!
-Jeremy